onsdag 27 maj 2015

"Top 10 baby perfumes"

Vänta, nej. Alltså WAAT? Varför finns ens den här listan?


Parfymer alltså. För småbarn. Va? o: Vad säger ni?

Jag säger nej. Jag må vara bara snart 17 år och har inte planerat att skaffa barn på ytterligare en sisådär tio år men alltså NEJ, jag skulle inte spreja en massa kemikalier på min unge. Det är klart att det även finns kemikalier i kläder, leksaker, möbler mm. Men jag har ju inte självmant sprutat kemikalier över min bäbis kropp om jag kunde undvika det!

Hallå det kan ju inte bara vara jag som tycker att bäbisar luktar jättegott? Särskilt på huvudet. Man vill väl inte ersätta den lukten parfym? Jag hade velat hålla allt så naturligt som möjligt för min bäbis. Det kanske bara är jag. Kanske alla föräldrar har sprejat sånt där på sina bäbisar innan jag luktat på dom och det är alltså därför jag tycker att de luktar så gott? Haha nej, jag tror inte det.

Och om ens bäbis luktar äckligt borde ju föräldrarna söka vård för barnet eller kanske för sig själva. För bäbisar luktar gott som de är.

Länk till listan

1 kommentar:

  1. Men what :O Det där är ju inte riktigt okej på någon planet... :/ asså denna värld..

    SvaraRadera